Yleistä Vuosaaren Marttojen toiminnasta

Kässärit virkkasivat veikeitä turvalonkeroita
Lastenlinnan pienten tutkimuspotilaiden iloksi

Vuosaaren Marttayhdistys

Yhdistyksemme on toiminut Vuosaaressa vuodesta 1953. Olemme Vuosaaren vanhin suomenkielinen yhdistys. Jäsenmäärämme on viime vuosina kasvanut. Tällä hetkellä meillä on 86 jäsentä (31.12.2017).

Tapaamme Vuosaaren kirkolla torstai-iltapäivisin klo 14 kahden - kolmen viikon välein. Ilmoitamme ohjelmastamme  Vuosaari-lehdessä Seuratoimintaa-palstalla. Kotisivuilta löydät Tapahtumat-palstan tapahtumakalenterista  myös ohjelmamme ja löydät linkkejä aiheista. Olemme myös Facebookissa (www.facebook.com/vuosaarenmartat/).

Teemme yhteistyötä Vuosaari-seuran kanssa mm. paistamme vohveleita elokuussa pidettävillä Vuosaaren Kesäjuhlilla Mustankivenpuistossa. Ennen joulua myymme Joulumyyjäisissä Columbuksessa käsitöitä, leivonnaisia, arpoja ym.

Teemme tiiviisti yhteistyötä Vuosaaren seurakunnan kanssa. Käymme vierailemassa vanhusten palvelutaloissa.

Meillä on tapaamisissamme aina jokin teema ja usein meillä on joku ulkopuolinen luennoitsija. Olemme tehneet tutustumiskäyntejä kotikaupunkimme tai lähiseutumme nähtävyyksiin. Keväisin ohjelmaamme on kuulunut retki hiukan kauemmaksi kuten Hämeenlinnaan, Haminaan ja Tuusulan Rantatielle. Tapaamisissa vahvistetaan entisiä ja luodaan uusia tuttavuussuhteita, jotka antavat sisältöä elämään.

Toimintaamme kuuluvat oleellisena osana käsityömarttojen kokoontumiset joka toinen viikko. Kässämartat ovat neuloneet  ja ommelleet ahkerasti käyttäen myös kierrätysmateriaaleja. Kässämartat  ovat  olleet omalla myyntipöydällään mukana myyjäisissä.  Tuotteita on lahjoitettu esim.  seurakunnalle jaettavaksi kastelahjana uusille pienille seurakunnan jäsenille ja vuosittain 60 - 100 sukkaparia eri vuosaarelaisten päiväkotien lapsille. Myös vanhuksille annetaan diakonissojen kautta sukkapareja. Samoin turvakotien asukkaille on lahjoitettu sukkia ja pipoja.

Kulttuurin harrastaminen kuuluu myös ohjelmaamme. Käymme teatterissa, konserteissa, näyttelyissä, museoissa jne. Emme ole myöskään unohtaneet liikunnan hyvää tekevää vaikutusta. Teemme yhteisiä kävelylenkkejä Vuosaaren mainioille lenkkipoluille ja metsiin.

Marttojen teemana on ollut kautta aikojen "Oppia ikä kaikki". Ihminen on oppivainen kehdosta hautaan. Meillä kaikilla on mahdollisuus osallistua piiriliiton järjestämille kursseille. Toimintamme tarkoitus on viettää mukavia hetkiä yhdessä.

Tervetuloa mukaan toimintaamme!

PDF-tiedostoMarttojen brändikirja.pdf (1.2 MB)
Katso tästä Marttojen brändisivuja