Vuosaaren Marttojen historiaa

Vuosaaren Martat ry täytti 5.3.2023 70 vuotta.

Yhdistyksemme aloitti valmistautumisen 70-vuotisjuhliin perustamalla vuonna 2018 arkistointi- ja historiikkityöryhmän. Työryhmä on toiminut noin 1,5 vuoden ajan. Yhdistyksen toiminnasta vuosien varrelta on saatu runsaasti materiaalia, pöytäkirjoja, valokuvia ja lehtileikkeitä.  Vuosista 1960-1967 ja 1995-2005 puuttuu pöytäkirjat ja joukko vuosikokouksen pöytäkirjojen liitteitä. Mikäli sinulla on tai tiedät, että jollakin muulla on materiaalia yhdistyksen toiminnasta ko. vuosilta tai muuta materiaalia, ota yhteys yhdistyksen puheenjohtajaan tai sihteeriin.

Vuosikokouksessa 5.3.2020 päätettiin lakkauttaa arkistointi- ja historiikkiryhmä. Tilalle muodostettiin uusi historiikkiryhmä, jonka tehtävänä on huolehtia historiikin tai vastaavan julkaisun tuottamiseen ja julkaisuun liittyvien eri vaiheiden toteuttamisesta.on huolehtia historiikin tai vastaavan julkaisun tuottamiseen ja julkaisuun liittyvien eri vaiheiden toteuttamisesta.

2023:

Yhdistyksen 70 vuotisjuhlassa 8.3.2023 julkaistiin yhdistyksemme historiikki. Kirjoittajat Maire Karttunen ja Sirkka Rinne.

Historiikkiryhmä: Maire Karttunen, Sirkka Rinne, Lilja Kinnunen, Tuija Mod,  Riitta Hironen ja Helena Wagner.

Tuija Mod on laatinut neljä Ifolor-kuvakirjaa yhdistyksemme toiminnasta.

Historiaa

PDF-tiedostoMartat historiikki.pdf (179 kB)
Maija-Kaarina Salorannan kirjoittama historiikki tekeillä olevaan vuosaarelaisia yhdistyksiä käsittelevään kirjaan
PDF-tiedosto60vjuhlat.pdf (245 kB)