Kässärit ovat ahkeroineet....

Otteita Vuosaaren Marttayhdistys ry:n toimintakertomuksista

Vuonna 2017 Kässärit kokoontuivat 17 kertaa joka toinen tiistai kevät- ja syyskaudella. He ovat myyneet tuotteitaan (villasukkia, kortteja, pääsiäis- ja joulukoristeita ym.) marttailtapäivissä kaksi kertaa. He ovat osallistuneet Columbuksessa järjestettyihin joulumyyjäisiin. Kässärit ovat lahjoittaneet Helsingin turvakotiin 23 paria villasukkia, 8 pehmolelua ja lapaset. Vuosaaren seurakunta sai 69 vauvan myssyä ja diakoniatyö 40 kpl tyynyliinoja. Hoivakoti Hannaan   lahjoitettiin hypistelymuffeja 7 kpl. Lastenlinnan pienet tutkimuspotilaat saivat kässäreiden virkkaamia turvalonkeroita 100 kpl.

Vuonna 2016 kässärimarttamme ahkeroivat sekä kotona sekä Vuosaaren kirkolla tapaamisissaan. Kokoontumisia pidettiin kahden viikon välein tiistaisin klo 12.00 yhteensä 14 kertaa.  Osanottajamäärä vaihteli 7 – 12 henkilön välillä.  Kässärit myivät tuotteitaan joulumyyjäisissä ja järjestötapahtumassa kauppakeskus Columbuksessa. Kässärit olivat mukana myös yhteisvastuukeräyksen avaustapahtumassa Vuosaaren kirkolla ja myynnistä saadut tulot he lahjoittivat yhteisvastuukeräykseen.  Usealle Martta-iltapäivien luennoitsijalle annettiin kässäreiden valmistamat sukat. Vuosaaren seurakunnalle kässärit lahjoittivat 87 paria kastesukkia, vanhusten sukkia 10 paria, kahdet kotitossut sekä 12 kpl pipoja. Lisäksi turvakotiin on viety lasten sukkia 16 paria, naisten sukkia 6 paria ja 4kpl pipoja.

Kässärimartat olivat ahkeria myös vuonna 2015, he kokoontuivat Vuosaaren kirkolla kahden viikon välein tiistaisin klo 12.00. Kokoontumisia oli vuoden aikana 16, osanottajamäärä vaihteli 4 – 12 henkilön välillä. Yhdistyksemme kassaa kässärit täydensivät huomattavasti toiminnallaan.  He osallistuivat joulumyyjäisiin kauppakeskus Columbuksessa sekä myivät tuotteitaan marttailtapäivissä..  Vuosaaren seurakunnalle kässärit lahjoittivat 124 paria kastesukkia  ja vauvan myssyjä 10 kpl, sekä lasten sukkia 5 paria, aikuisten sukkia 2 paria ja vanhusten sukkia 5 paria sekä muita käsitöitä diakoniaan ja arpajaisvoitoiksi.

Kässärimartat ahkeroivat erittäin aktiivisesti vuonna 2014, he kokoontuivat kahden viikon välein tiistaisin klo 12.00. Kokoontumisia oli vuoden aikana 16, osanottajamäärä vaihteli 6 – 16 henkilön välillä.  He myivät tuotteitaan marttailtapäivissä sekä osallistuivat joulumyyjäisiin kauppakeskus Columbuksessa.  Kässärit lahjoittivat päiväkoti Myrskyluodon lapsille 86 sukkaparia päiväkodin itsenäisyysjuhlassa 5.12.2014.  Vuosaaren seurakunnalle kässärit lahjoittivat 133 paria kastesukkia sekä vanhuksille 11 paria sukkia.