Historiaa

Vuosaaren Marttayhdistys ry täyttää 70 v vuonna 2023.

Yhdistyksemme on aloittanut valmistautumisen 70-vuotisjuhliin perustamalla arkistointi- ja historiikkityöryhmän. Työryhmä on toiminut noin 1,5 vuoden ajan. Yhdistyksen toiminnasta vuosien varrelta on saatu runsaasti materiaalia, pöytäkirjoja, valokuvia ja lehtileikkeitä.  Vuosista 1960-1967 ja 1995-2005 puuttuu pöytäkirjat ja joukko vuosikokouksen pöytäkirjojen liitteitä. Mikäli sinulla on tai tiedät, että jollakin muulla on materiaalia yhdistyksen toiminnasta ko. vuosilta tai muuta materiaalia, ota yhteys yhdistyksen puheenjohtajaan tai sihteeriin.

Vuosikokouksessa 5.3.2020 päätettiin lakkauttaa arkistointi- ja historiikkiryhmä. Tilalle muodostettiin uusi historiikkiryhmä, jonka tehtävänä on huolehtia historiikin tai vastaavan julkaisun tuottamiseen ja julkaisuun liittyvien eri vaiheiden toteuttamisesta.on huolehtia historiikin tai vastaavan julkaisun tuottamiseen ja julkaisuun liittyvien eri vaiheiden toteuttamisesta.

Historiaa

PDF-tiedostoMartat historiikki.pdf (179 kB)
Maija-Kaarina Salorannan kirjoittama historiikki tekeillä olevaan vuosaarelaisia yhdistyksiä käsittelevään kirjaan
PDF-tiedosto60vjuhlat.pdf (245 kB)